My favourite subject is maths because i like science very much because: Attention Required! | Cloudflare

Содержание

ГДЗ №9-9 по английскому, Учебник английского языка для 7 классов. Student*s book. В.П. Кузовлев. Готовое домашнее задание

Наш робот распознал:
3 Дети обсуждают различные предметы

I Как они ошосятся к некоторым предметам Дополни и мнении поахоляшимн аргументами.

My favourite subject is maths because get As and Bs in it. Mofl любимый предмет- математика, потому что я получаю по ней пятерки и четверки

My favourite subject is maths because we get a tot of interesting ш formation Мой любимиЛ предмет- математика, потому что мы узнаем много интересного

I like history because we discover new things. Мне нравится история, потому что мы узнаем новые вещи

I like history because we do interesting projects. Thats exciting! Мне нравится история, потому что мы делаем интересные проекты. Это увлекательно!

I dont like French because we leam by heart a lot. Thats boring! Я не люблю уроки французского, потому что мы много >чим наизусть Это скучно.

I dont like French because there is much reading and writing. Я не люблю уроки французского, потому что мы много читаем и пишем.

I think PI is very useful because wc do different physical exercises and play games. Я считаю, что фпкультура- очень полонии предмет, так как мы делаем много физических упражнений и играем в игры.

I think maths is very difficult because theres a lot of homework in it. Я считаю, что математика- тяжелый предмет, потому что по ней задают мною домашних заданий

Biology is boring because we have to do a lot of tests. I hate tests. БИОЛОГИЯ скучный предмет, потому что нам приходится делать мною 1 сетов. Я ненавижу тесты

Chemistry is very interesting because wc do experiments in the lab. Химия очень интересна, так как мы проводим эксперименты в лаборатории

т. Дети обмениваются мнениями о своей расписании.

1 Какое мнение у Роберт о регистрации

Роберт: Наш школьный день начинается с регистрации. Наш классный руководитель проверяет все ли присутствуют. Также, каждое утро у пас собрание. На собрании все ученики и учителя собираются в зале для собраний. В нашей школе сначала бывает молитва. Затем мы поем церковные гимны н слушаем информацию об уроках и мероприятиях, которые будут в этот день. Я не уверен, что собрание нужно каждый день. Я бы мог обойтись без него, но мне нравится регистрация. Она не такая официальная.

2 КякоЙ у Джона любимый предмет Почему он ему нравится

Джон: Мне нравится учить иностранный язык. Мне это нравится благодаря мистеру Кеили. Он очень добрый и не залает мною домашних заданий. Он помогает нам. когда мы чего-то не понимаем. На его уроках весело и интересно. Я бы хотел, чтобы уроки французского были каждый день.

3 О каком лк нелелн говорит Мэнли

Мэндн: В этот день нам приходится приносить много вешей в школу. И мне приходится носить их с собой весь день. В этот день у меня урок физической культуры и дизайн технологий, а это значит, что приходится нести две сумки. Л некоторым приходится приносить еше и музыкальный инструмент. Мне этот день не нравится. К тому же я ненавижу математику. Для меня это сложный предмет.

5, Кикой предмет тебе нравится больше вссгоМеньшс всего/ самый скучный

My favourite subject is history because we discover interesting things. Besides our teacher is very kind and he explains everything. History lessons are fun.

Chemistry is very boring. And its rather difficult.

О. Какой твой любимый день в шкоде Почему

My favourite day at school is Friday. Its the last school day before week-end. We do not have many lessons. Wc have art and its one of my favourite subjects. Besides we have PE and this lesson is always great fun because we play games.

My Favourite Subject — Мой любимый предмет

Топик легкой сложности — My Favourite Subject — Мой любимый предмет

I am a sixth-former. This year we have begun to study some new subjects. They are Literature, Geography, Botany, Ancient History, French or German. At Geography we study the world around us, at Botany — different plants, at History — the life of people in the ancient times. There are so many things to do, to learn and to see. We cannot afford to go to-the .cinema or just for a walk very often, because we don’t have enough time. There are six or seven lessons oil our timetable every day .Some of them are my favourite ones.

Mathematics

We have Maths every day. It’s the science of numbers. People say, Maths is hard. As for me, I don’t agree. If you know the tables, it’s as easy as ABC. At the lessons we learn to add, divide, multiply and subtract, because everybody uses numbers and Mathematics every day: when we go shopping, plan something, build houses, plant corn and vegetables and so on. As for me, I am good at Maths.

Drawing

Drawing is an interesting subject, too. I’m fond of drawing and painting. When we draw, we make pictures with a pen or chalk. When we paint, we make pictures with paint. We may paint in water- colours or in oils. It is not easy to paint in oils. At the lessons we speak about famous artists and their paintings. It helps me to understand the beauty.

There is a Museum of Fine Arts in our city. There are many paintings of Belarusian, Russian and foreign artists there.

If we want to make a good drawing, we must have a good eye, see and watch, learn to compare things and have rich imagination.

Drawing helps us in many subjects: in Geography, History, Botany, Literature. We understand things better, remember the facts and learn things quicker if there are pictures in the books and our textbooks. Drawing is a useful subject, I think. I’m good at Drawing.

English

We study one of the modern languages at school. It is English. It’s my favourite subject. At the lessons of English we learn to read, write and speak. We learn the History and Geography of bur country, Great Britain and the USA. We read stories after famous English and American children’s writers. I like stories after Alan Milne, Donald Bisset, Lewis Carroll, Mark Twain and others.

I want to be clever at English because English will help me in my future life. I shall read books in English, watch films and listen to songs and understand them. But what is more important, I shall speak with people from other countries and we’ll understand each other. We’ll make friends and will live in peace.

Перевести текст

Перевод текста будет доступен здесь.

Сложносочиненные предложения

Сложносочиненные предложения в английском языке — это предложения, которые состоят из двух или нескольких простых предложений, соединенных сочинительными союзами and — и, a, but — но, as well as — так же как, or — или и другие.

Урок 4. school subjects! — Английский язык — 3 класс

Английский язык, 3 класс

Урок № 4. School subjects!

Цель урока – познакомиться с лексикой по теме «Школьные предметы», применять лексику в речи

Задачи урока – научить учащихся называть школьные предметы, вести беседу о любимых предметах, отработать употребление кратких форм глагола «to be», развивать навыки аудирования, чтения, письма.

На уроке мы познакомимся со словами по теме «школьные предметы», познакомимся с использование и формами глагола to be, научимся рассказывать о своих любимых предметах в школе.

Познакомься со словами из урока:

School subject – школьный предмет

English – английский язык

Maths – математика

Geography – география

PE – физкультура

History – история

Science – естествознание

Art – изобразительное искусство

Music – музыка

Year — год (обучения)

Познакомься с правилом из урока:

Глагол to be

I am = I’m

He is = He’s

She is = She’s

It is = It’s

We are = We’re

They are = They’re

You are = You’re

Task 1 Прочитай текст и ответь на вопросы

— Hello, Kate! How are you?

— Hello, Sue. I am fine, thank you. What about you?

— I am fine, too, thank you. You have got a nice school bag!

— Yes, I like it, too. Your school bag is very nice and big. What have you got in your school bag?

— I have got lots of things! I have got a pink pencil case with 3 blue pens, 2 pencils, a rubber and a ruler. I have got 5 books. Look! I like this book most of all!

— English! Oh! I like English, too. It is my favourite subject!

— English is my favourite subject, too!

1 – How many things has Kate got in her school bag? — _________________________________

2 – What is Kate’s favourite subject? — ______________________________________________

Task 2 Переведи слова на русский язык

Maths — ______________________________

English — _____________________________

Geography — _________________________

PE — ________________________________

History — ____________________________

Science — ____________________________

Art — ________________________________

Music — _____________________________

Russian — ____________________________

Reading — ____________________________

Task 3

Поставь пропущенные буквы.

En_li_h

M_t_s

Ge_gra_hy

P_

H_st_ry

Sc_en_e

A_t

M_si_

R_ss_an

Re_di_g

Task 4

Найди цифры 11 – 20 (слова расположены по вертикали и горизонтали)

Task 5 Какие предметы вы уже изучаете? Какие нет?

I have English, ____________________________________.

I don’t have __________________________________.

Task 6 Реши примеры. Ответы каждого примера выдели зеленым цветом. Воспользуйся шифром и узнай, какой предмет больше всего любит Сэм.

1 – seventeen minus nine =

2 – twenty minus eleven =

3 – twelve plus five =

4 – ten plus ten =

5 – eight plus seven =

6 – seven plus nine plus two =

7 – twenty plus five =

Sam likes _______________________

Task 7 Переведите на русский язык

Read — ___________________________

Write — __________________________

Listen — __________________________

Sing — ___________________________

Run — ___________________________

Jump — __________________________

Draw — _________________________

Task 8 Выбери верную форму глагола «to be»

1 – I (am, is, are) at school today.

2 – You (am, is, are) happy.

3 – He (am, is, are) in his bedroom.

4 – We (am, is, are) friends.

5 – She (am, is, are) in Year 3 at school.

Task 9 Найди правильные ответы на вопросы

  1. How are you?
  2. How old is he?
  3. What do you do at PE lessons?
  4. What Year is she in at school?
  5. What’s this?
  6. What’s your favourite food?
  7. What’s your favourite subject?
  8. What’s your name?
  1. Chocolate, yummy.
  2. English
  3. Fine, thanks. And you?
  4. He’s 7.
  5. I am Megan.
  6. She’s in Year 4.
  7. This is my school bag.
  8. We run and play football.

Task 10 Догадайся, что должно быть следующим

1 – run, jump, play football and v_________

2 – English, Russian, History, G__________

3 – I’m, he’s, she’s, w____, t______

4 – pencil, pencil case, rubber, r________

5 – five, nine, thirteen, s______________

Task 11 Заполни пропуски в тексте словами из списка. Ответь на вопросы

football, Jim, PE, Russian, school, subject

Dear_________,

I am happy to read your letter.

I am now in Year 3 at_________. I like Maths, ________and Reading, but my favourite subject is________. We usually run, play ________and volleyball during our PE lessons.

What about you?

What’s your favourite__________?

Love,

Meg

1 – Who writes the letter? — _______________________________________________________

2 – What Year is Meg in at school? — _______________________________________________

3 – What subjects does she like? — __________________________________________________

4 – What’s her favourite subject? — _________________________________________________

Task 12 Разгадай кроссворд

5

8

1

4

2

7

3

15

9

10

13

6

14

16

12

17

11

18

По горизонтали:

По вертикали:

2. предмет

6. естествознание

7. чтение

8. ручка

10. русский язык

11. карандаш

14. английский

17. книга

18. история

1. ластик

3. музыка

4. год (обучения)

5. ИЗО

8. пенал

9. линейка

12. физ-ра

13. школа

15. математика

16. география

Task 13 Зачеркни лишнее слово

1 – Maths, Geography, school, History

2 – book, table, pencil, school bag

3 – subject, Art, Music, PE

4 – fifteen, seventeen, eight, nineteen

5 – see, she, pet, he

Task 14 Выбери верный ответ

1 – I (‘m, ‘s, ‘re) Megan.

2 – They (‘m, ‘s, ‘re) at school.

3 – It (‘m, ‘s, ‘re) my favourite book.

4 – We (‘m, ‘s, ‘re) in Year 3 at school.

5 — She (‘m, ‘s, ‘re) 8.

Task 15 Запиши слова в правильном порядке, чтобы получились предложения

1 – I – Science – like — and History.

2 – in – We – Year — at — are – school — 3.

3 – His – Art – subject – is — favourite.

4 – I – English – have – and Geography – got — today.

5 – Maths – They – have — don’t — today.

Task 16 Вычеркни лишнее слово

1 – She has got a History today.

2 – They have got a lot of a pens and books.

3 – I have can got a nice pencil case.

4 – It’s is a pen.

5 – He is likes English.

Task 17 Прочитай письмо. Пользуясь подсказками, напиши свое письмо Питеру

Dear Jess,

I am happy to read your letter. I’m in Year 4 now. Every day I have got 5 lessons. I like English, Russian, Reading, Maths and Music. But my favourite subjects are History and Art. I like drawing, so I have a lot of pencils in my pencil case. I also have got a blue ruler and yellow rubber.

What about you?

Love,

Peter

Dear _______,

I am happy to read your letter. I’m in___________. Every day I have got __________. I like__________________________

__________________________. But my favourite_________

________________. I like__________. I have got_________

__________________________________________________

What about you?

Love,

______________

Task 18 Найди ошибку в предложении. Зачеркни ее. Исправь.

Образец – I have can a pen. – I have got a pen.

  1. He’s likes Science.
  2. Her favourite subject is the English.
  3. It are my favourite book.
  4. They’s in Year 3 at school.
  5. I don’t like pe.

Task 19 Переведи на английский язык

1 –Я в третьем классе в школе.

2 – Мои любимые предметы это русский, математика и английский.

3 – Я люблю физкультуру, ИЗО и музыку.

4 –У меня сегодня нет географии.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 6

Реши примеры. Ответы каждого примера выдели зеленым цветом. Воспользуйся шифром и узнай, какой предмет больше всего любит Сэм.

1 – seventeen minus nine = 8 — h

2 – twenty minus eleven = 9 — i

3 – twelve plus five = 19 — s

4 – ten plus ten = 20 — t

5 – eight plus seven = 15 — o

6 – seven plus nine plus two = 18 — r

7 – twenty plus five = 25 — y

Sam likes History.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8

Выбери верную форму глагола «to be»

Для начала вспоминаем правило:

Глагол «To be»

I am = I’m

He is = He’s

She is = She’s

It is = It’s

We are = We’re

They are = They’re

You are = You’re

1 – I (am, is, are) at school today. — am

2 – You (am, is, are) happy. — are

3 – He (am, is, are) in his bedroom. — is

4 – We (am, is, are) friends. — are

5 – She (am, is, are) in Year 3 at school. — is

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 9

Найди правильные ответы на вопросы

  1. How are you?
  2. How old is he?
  3. What do you do at PE lessons?
  4. What Year is she in at school?
  5. What’s this?
  6. What’s your favourite food?
  7. What’s your favourite subject?
  1. What’s your name?
  1. Chocolate, yummy.
  2. English
  3. Fine, thanks. And you?
  4. He’s 7.
  5. I am Megan.
  6. She’s in Year 4.
  7. This is my school bag.
  8. We run and play football.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 10

Догадайся, что должно быть следующим

1 – run, jump, play football and volleyball (деятельность на уроках физкультуры)

2 – English, Russian, History, Geography (школьные предметы)

3 – I’m, he’s, she’s, we’re, they’re (формы глагола «to be»)

4 – pencil, pencil case, rubber, ruler (школьные принадлежности)

5 – five, nine, thirteen, seventeen (прибаляем по 3)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 11

Заполни пропуски в тексте словами из списка. Ответь на вопросы

football, Jim, PE, Russian, school, subject

Dear Jim, (обращение к адресату)

I am happy to read your letter.

I am now in Year 3 at school (в 3 классе в школе). I like Maths, Russian (школьный предмет) and Reading, but my favourite subject is PE (далее идет пояснение, чем ученики занимаются на данном предмете – бегаем, играем в волейбол). We usually run, play football (играть в футбол) and volleyball during our PE lessons.

What about you?

What’s your favourite subject (твой любимый предмет)?

Love,

Meg

1 – Who writes the letter? — Meg

2 – What Year is Meg in at school? – Year 3

3 – What subjects does she like? – Maths, Russian, Reading

4 – What’s her favourite subject? — PE

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 13

Зачеркни лишнее слово

1 – Maths, Geography, school, History – это не школьный предмет

2 – book, table, pencil, school bag – это не школьная принадлежность

3 – subject, Art, Music, PE — это не школьный предмет

4 – fifteen, seventeen, eight, nineteen – это четное число, все остальные — нечетные

5 – see, she, pet, he – это закрытый слог, все остальные слова с открытым слогом

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 15

Составь предложения

При выполнении таких упражнений необходимо следовать следующему алгоритму:

  • внимательно прочитать каждый набор слов
  • выявить подлежащее, сказуемое, второстепенные члены предложения
  • не забыть, что первое слово в предложении всегда пишется с заглавной буквы
  • вспомнить фразы и структуры, которые встречались в уроке
  • написать предложение
  • прочитать его полностью, чтобы убедиться, что оно имеет смысл.

1 – I – Science – like — and History. -> I like Science and History.

2 – in – We – Year — at — are – school — 3. -> We are in Year 3 at school.

3 – His – Art – subject – is — favourite. -> His favourite subject is Art.

4 – I – English – have – and Geography – got — today. -> I have got English and Geography today.

5 – Maths – They – have — don’t — today. -> They don’t have Maths today.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 16

Вычеркни лишнее слово

1 – She has got a History today. – перед названиями школьных предметов артикль «a» не ставится.

2 – They have got a lot of a pens and books. – слово «pens» мн.ч. С сущ. мн. ч. артикль «a» не ставится.

3 – I have can got a nice pencil case. – глагол «can» в данном предложении не имеет смысла.

4 – It’s is a pen. – повторное употребление формы глагола «to be» не допускается.

5 – He is likes English. — употребление формы глагола «to be» в данном предложении не имеет смысла.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 18

Найди ошибку в предложении. Зачеркни ее. Исправь.

Образец – I have can a pen. – I have got a pen.

  1. He’s likes Science. – He likes Science. (глагол «to be» в данном предложении не имеет смысла)
  2. Her favourite subject is the English. — Her favourite subject is English. перед названиями школьных предметов артикль «the» не ставится.
  3. It are my favourite book. – It is my favourite book. (местоимение «it» — ед.ч., значит, форму «are» мы использовать не можем)
  4. They’s in Year 3 at school. — They’re in Year 3 at school. (местоимение «they» — мн.ч., значит, нам нужна форма «are»)
  5. I don’t like pe. – I don’t like PE. (учебный предмет «физкультура» пишется с заглавных букв, так как это сокращение от Physical Education)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 19

В данном типе упражнений в первую очередь нужно обращать внимание на:

— подлежащее

— сказуемое

— количество предметов

Переведи на английский язык

1 –Я в третьем классе в школе. – I am in Year 3 at school.

2 – Мои любимые предметы это русский, математика и английский. — My favourite subjects are Russian, Maths, English.

3 – Я люблю физкультуру, ИЗО и музыку. — I like PE, Art and Music.

4 –У меня сегодня нет географии. – I don’t have Geography today.

Лексические единицы, изученные в данном уроке:

School subject – школьный предмет

English – английский язык

Maths – математика

Geography – география

PE – физкультура

History – история

Science – естествознание

Art – изобразительное искусство

Music – музыка

Year — год (обучения)

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ

  1. Быкова Н.И., Поспелова М.Д. «Английский в фокусе» 3 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2015., стр 14-16
  2. Быкова, Н. И. Spotlight 3: сборник упражнений / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — №1-10 стр 16-19
  3. Быкова, Н. И. Spotlight 3: рабочая тетрадь / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — №1-5 стр 8-9

Тексты (топики) на английском языке 5, 6 класс с вопросами. Часть 1

Тематические тексты (топики) для тех, кто изучает английский язык в школе (5-6 класс). Данные тексты на английском языке предназначены для повторения пройденных тем, развития  письменной и разговорной речи. Вопросы к текстам могут быть использованы, как основа для диалогов. Слова и выражения в текстах соответствуют пройденной в этих классах лексике. К сайту подключен словарь. Чтобы узнать перевод незнакомого слова, нужно кликнуть по нему 2 раза.  К текстам прилагаются списки слов для повторения по указанным ниже темам, а также задания по теме «Личное письмо».


Тексты (топики):
  1. О себе. About myself
  2. Моя семья. My family and me.
  3. Мои друзья. My friends.
  4. Место, где я живу. My place.
  5. Школа. My School
  6. Мой день рождения. My birthday.
  7. Мой день. My day.
  8. Как я помогаю по дому. How I help about the house.
  9. Хобби. My Hobby.
  10. Мой домашний питомец. My Pet.

* * *

Тексты (топики) на английском языке (5-6 класс)

 

Текст 1. About Myself

My name is … . I am … years old.

I am in the … th form. We learn different subjects but my favourite subject is …

I live in … . I have a mother, a father, a sister and a brother. My family is friendly and loving.

I am tall (short). My hair is straight and long. I have big brown eyes.

I have got many friends. My best friend is … . We often spend time together. We like to ….

* * *

Текст 2. My Family and Me

My family is large. There are 6 of us: father, mother, my sister, two brothers and me. My family is friendly and loving.

My father’s name is …. He is clever and kind. He is a doctor by profession.

My mother’s name is …. She is busy and loving. She doesn’t work. She is a housewife.

My elder sister’s name is … She is a very beautiful girl. Her hobby is singing.
My younger brother’s name is … He is very active. He likes sport.

My hobby is drawing. I like to draw in my free time. Also I like reading books. My favourite writer is …

At the weekends all the members of our family spend time together. We go for a walk, visit museums, go to the cinema or to the theatre.

I love my family very much.

* * *

Текст 3. My Friends

I have got a close friend. His name is… My friend is in the same form as me. He studies well. He is a good pupil and a good friend. He often helps me to do homework.

I like to spend time with my friend. We go for a walk, talk about music and go to the cinema together.

I have got another friend…. (his/her name). She is a nice girl. Her favourite subject is English. She spends a lot of time on it and knows it very well. Also she is fond of music. She can play the piano very well.

I like my friend very much and think that we are true friends.

* * *

Текст 4. My Place
  • neither … nor — ни … ни…
  • It’s a pity! — Жаль!

I live in a flat. It is neither big nor small. It is on the fifth floor. Our flat has two rooms, a kitchen, a bathroom and a hall.

Our living room is big. It is light because it has a large window. To the left of the window there is a piano. To the right of the window there is an old wardrobe. In the middle of the room there is a big round table. We often gather together at this table and play table games. On the walls there are beautiful paintings of modern artists.

I have my own room. It is small. It hasn’t got much furniture but it is very cosy. It is a pity that there is no balcony in my room.

Our kitchen is big and comfortable. We have a big fridge and a microwave oven. We usually have breakfast and supper in the kitchen.

I like my flat.

* * *

Текст 5. My School

I live in Russia. In my country the school year starts in September. It has four or three terms.

I go to school № 2009. This year I am in the 5th form. I have 5 or 6 lessons a day. The lessons start at half past 8. My favourite lesson is Art. I like drawing and our teacher is very kind. She always gives us good marks. I have many other subjects in my timetable too.

I have lunch at half past 10. I have dinner at school, too. I don’t go home after dinner. I stay at school and have fun with my friends. I sometimes do my homework at school, too.

I like school, but I don’t like lessons. The school year finishes in May. We have summer holidays in June, July and August. I love summer!

* * *

Текст 6. My Birthday

I have my birthday on the … of … (month). I like my birthday because I get a lot of presents.

Last year I got a … This year I hope my parents will give me … as a birthday present.

I usually have a birthday party at home and we have a big meal. All my family gather around a big table. There is a birthday cake with candles on it. All my relatives say “Happy birthday” to me.

Next day I invite my friends and organize games and quizes, sing songs and play jokes. We usually have fun.

I enjoy my birthday party very much.

* * *

Текст 7. My Day

I usually get up at 7 o’clock on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. At the weekends I get up late because I don’t have to go to school (work).
After that I go to the bathroom and wash my face. Next I make my bed and dress.
I have breakfast at half past 7. I usually have a glass of juice and a sandwich.
I leave home at 8 o’clock. My school is near my house and it takes me 5 minutes to get there. I usually have 6 lessons at school. For example, today I have English, Russian, Science, Maths, History and Art.
I come home at 2 o’clock and have dinner. Then I have a little rest and start doing my homework.
In the evening I have supper and then watch TV or play computer games.
I go to bed at 10 o’clock.

* * *

Текст 8. How I help about the house
  • take turns — делать по очереди
  • don’t mind — не возражать

I live with my parents and I have to help about the house. Every Sunday I do my room. I dust the furniture and vacuum the carpet. I water the flowers once a week.
I help my mother to lay the table. I wash the dishes after dinner. We take turns with my brother.
Sometimes I help my mother make cakes and pies. I seldom go shopping only when my mother asks me. I buy bread and fruit.
I understand that I must help my parents because they work hard. And I don’t mind doing it.

* * *

Текст 9. My Hobby

Hobby is what people like to do in their free time. We choose a hobby to our tastes. Hobby makes our life interesting. Sometimes it helps us to choose our future profession.
I have got a hobby too. My hobby is …… When I have free time, I always … (describe your hobby)
Also I like to make toys in my free time. I like reading books, too. My favourite writer is …
If your hobby is cooking, you can say how you make cakes and pies.

Текст 10. My Pet
Запомните выражение: I have a hamster as a pet. — У меня есть домашнее животное, хомяк.

I keep a hamster as a pet.  — Я держу дома хомяка.

Hello there! I would like to tell you about my pet. It is a hamster and her name is Sue.

Sue is about one year old. She is very funny. She has soft skin and bright black eyes. Sue is very lively (подвижная) and likes to run around a wheel in her cage.

I keep her cage in the hall because she makes noise at night. But in the daytime I let her run about the flat and play with her.

Sue eats vegetables and I feed her every day. I clean her cage every week. I like to take care of my pet.

I hope that one day my parents will buy me one more pet. I would like to get a rabbit on my birthday.

Эти тексты нужно дополнить и уметь рассказывать. Заучивать наизусть тексты НЕ НАДО. Ниже вы найдете список вопросов к текстам, на которые надо уметь отвечать.

* * *

Задания и вопросы к текстам на английском языке (5-6 класс)

Text 1. About Myself

1. Complete the text.

My name is _______. I am ________years old. I live in _______.

I have a ______ family. There are 6 of ______: my parents, my grandparents, my sister and me.

As for my appearance, you can see yourself. I am _______. I have ______hair and ______ eyes.

I like _______and always go to the ______ in my free time.

2. Answer the questions to the text.

  1. Introduce yourself.
  2. What are you?
  3. How old are you?
  4. Is your hair long or short?
  5. What are eyes like?
  6. Can you describe (описать) yourself?
  7. Where do you live?
  8. Have you any friends?

* * *

Text 2. My Family and Me.

1. Complete text 1.

There are ………….of us in my family. We are a close family. We are sociable and …

My mother is a …………………  My mother is loving and ……….

My father is a ……………………… My father is strong and …………..

As for me, I think I am ……………………… I would like to be more ……..

I have (not) got……. My elder brother is active and …….
My little sister is pretty but ……….

I love my family ……

2. Answer the questions to the text.

  • main characteristic — главная черта характера
  1. How would you describe your family?
  2. What do your parents do?
  3. What are your parents’ main characteristics?
  4. What are your main characteristics?
  5. Have you got any brothers or sisters?
  6. How old are they?
  7. What are they like?
  8. What do you like doing together?

2. Complete text 2 with the words: close, sociable, get on, hobby, card, typical, intelligent, naughty, humour.

ОБРАЗЕЦ ПИСЬМА на тему «My Family»

Dear Ann,
Thank you for your letter. You asked me to write about my family.

Well, our family is a _____  Russian family: a father, a mother, two children (my little sister and me) and a cat. We are a _____  family and _____ well with each other.

My mum is a teacher at school. She is _____. Her ______ is painting. My dad is a computer _________. He is _________. He has a good sense of __________. My little sister Ann is funny and sometimes ____________.

Hope to hear from you soon.

Best wishes,
Polina

* * *

Text 3. My Friends.

1. Complete the text.

I have a _____ friend. Her name is….. . She is a ______ girl.She has got ______ brown hair and ______ blue eyes. She is slim and ______. She is crazy about collecting dolls. She is very proud of her big _________.

We meet every day because we are in the same form. We talk during the ______and often _____ time together after school.

She is a good student and sometimes help me with my _______.

2. Answer the questions to the text.

  1. Have you got many friends?
  2. Who is your best friend?
  3. When did you make friends?
  4. What does your friend look like?
  5. Why do you like him (her)?
  6. What do you have in common?
  7. Do you share ideas?
  8. How often do you phone each other?
  9. How do you like to spend your time together?
  10. What does your friend like doing?

* * *

Text 4. My Place.

1. Complete the text.

My family lives on the _______ floor in a big house. Our flat is ______. We have two bedrooms, a _______, a _________ , a ________ and a toilet.

The biggest room in our flat is the _______. It is a _____ room with a big table in the center. In the _____ there is a cosy sofa. Just on the opposite wall there is a large flat screen.

When we are at home, we often _____ in the room and spend time playing games or watching TV.

2. Answer the questions to the text.

  1. Do you live in a flat or in a house?
  2. Is it big or small?
  3. How many rooms has it?
  4. What is there in the living-room?
  5. What is there in the kitchen?
  6. Do you have your own room?

* * *

Text 5. My School.

1. Complete the text.

My name is ____   I am ____. I am in the______ at school number _____.

I _____ a lot of subjects this year. I study Maths, History, Russian, English, Science, _______. I like _______. I don’t like _________.

I like school because I like to ________my friends during the breaks.

But I don’t like to get _____marks.

3. Answer the questions to the text.

  1. What school do you study at?
  2. What form are you in?
  3. What lessons / subjects do you like?
  4. What lessons / subjects don’t you like?
  5. How many subjects do you have? What are they?
  6. What subjects do you have in your timetable (on Monday)?
  7. What do you do at your English lessons?
  8. What subject would you like to study?
  9. Do you like breaks?
  10. Some schoolchildren don’t like school. Do you think why?

* * *

Text 6. My Birthday.

1. Complete the text.

My Last Birthday Party

Last year my sisters arranged a birthday party for me.

When I was out, they got _________for the party. They _________the house and _______ pizza. They decorate my room with the balloons. They _______on their best clothes and looked ________.

When I rang the doorbell, the music started playing. I came into the room and saw a big _________  on the table. _______ 13 candles on it.

My sisters sang to me, «Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday, ……Happy birthday to you. »

I was very ……

Обратите внимание на слова: прежде всего, потом, и, итак, также. Они делают ваш рассказ более связным. Еще о словах-связках читайте ЗДЕСЬ (скоро)

How to Arrange a School Party

I am _____________to have a school party next week.

First of all, I will arrange date and time and write ____________ (приглашения).

Then I will think who can help me to organise the party. I think I will ask my friend Ilya to bring CDs. He will be responsible for ___________. I am _______ to ask my friend Slava to ________a guitar. He can play the guitar very __________. I will ask Anya to ________food.

And I will ask Sveta to make a____________. So, the girls will be ______________ for the meal.

Also I am ______ to buy small presents for my friends because we will have quizes and contests at the party.

I hope the party will  be _____________.

2. Answer the questions to the text.

  1. How old are you now?
  2. When is your birthday?
  3. Do you like birthday parties?
  4. How do you celebrate your birthday?
  5. Whom do you invite to your birthday party?
  6. You like to get presents, don’t you?
  7. What kind of presents do you like to get best of all?

* * *

Text 7. My Day (My Working Day / My Day Out)

1. Complete the text.

My school day begins early.

I get up at 7 o’clock, _______my face and dress. Then I ______ my bed and go to the _______to have my breakfast.

I leave home for school at 8 o’clock. On the way to school I often _____ my friends and we go the school ______.

I ______home at 3 o’clock.

I have dinner and after that______ because I am often _____.  When I have little homework, I can go to _______  or_______.

In the evening I usually ______ or______.

I ________to bed at 10 p.m.

2.1. Answer the questions to the text «My working Day».

  1. When do you get up on your working days?
  2. It is difficult for you to get up early, isn’t it?
  3. Do you usually make your bed?
  4. What do you usually have for breakfast?
  5. When do you leave home for school?
  6. Where is your school?
  7. How long does it take you to get to your school on foot?
  8. When do you come home?
  9. What do you do after that?
  10. What do you like to do in the evenings?
  11. When do you go to bed?

2.2. Answer the questions to the text «My Day Out»

  1. Do you like weekends? Why?
  2. What time do you get up?
  3. What do you do in the morning/ in the afternoon/ in the evening?
  4. Do you like to watch TV?
  5. Do you go to the park?
  6. Do you go swimming?
  7. Do you meet your friends?
  8. Who does shopping in your family?
  9. Do you like shopping?

2.3 Составьте свой рассказ по плану ниже. Обязательно используйте слова, передающие последовательность действий(СКОРО). Они выделены в тексте жирным шрифтом.

My Usual Day

I usually get up at about (около) …

Then I …

Next I

At school I …

When I come home from school, I …

<…>

We usually eat dinner at about…

I help my mother with dinner. I ….

<….>

After I do my homework, I like …

I always do …. before I go to bed.

* * *

Text 8. How I help about the house.

1. Complete the text.

My name is_____________. I live with parents.

I love my family and help my parents ________the house.

I always vacuum the ________. Sometimes I help my mother to _______the table. And I usually  ________ up after meals. I often ______my room and __________the flowers.

But I never do the___________. I don’t like it.

2. Answer the questions to the text.

  1. Do your friends help their parents?
  2. Do you help your parents about the house?
  3. Can you clean your room?
  4. Do you water the flowers?
  5. Do you wash the dishes?
  6. Do you help to lay the table?
  7. Do you vacuum the carpet?
  8. Do you go to the shops and buy food?
  9. What don’t you like to do?

* * *

Text 9. My Hobby.

1. Complete the text.

Our Hobbies

Different people like ____________ things. That’s why we have ____________ hobbies.

I am fond of________________________ ( 3 предложения о себе ).

My friend Nastya likes __________ . She is crazy about_____________( 3 предложения о своем друге/ подруге)

I think hobbies make our life ______________.

2. Answer the questions to the text.

  1. What hobbies do you know?
  2. Do you play any musical instrument?
  3. What is your hobby?
  4. Do you think your hobby may help you in future?
  5. What do you want to be?

* * *

Text 10. My Pet.

1. Complete the text.

The animals we keep at home are our_____. They can be dogs, _______,________,
________ or _______.

People are fond of pets. They like to watch them and treat them as real members of the family. Dogs and cats are our _________pets.

I have got  _____pets. In my house _________three cats, a dog, two hamsters and a parrot. I love them all and I am very _________ when I play with them. I _______care of them, too. My mum helps me to ________ them. When I grow up, I want to _______a vet and take ________of animals.

2. Answer the questions to the text.

  1. Have you got a pet?
  2. What pet is it?
  3. What is your pet like?
  4. How do you take care of your pet?
  5. Would you like to have one more pet?

* * *

Для написания статьи использованы разработки к различным учебникам,  а также пособие Т.Ю. Журина «Английский язык. 55 устных тем по английскому языку для школьников 5-11 класс» (частично переработанное и дополненное)

This entry was posted in Тексты на английском языке для разных уровней and tagged Топики 5-7 класс.

Тексты (топики) 5-6 класс

2016-12-17

Текст 1. About Myself

My name is … . I am … years old.

I am in the … th form. We learn different subjects but my favourite subject is …

I live in … . I have a mother, a father, a sister and a brother. My family is friendly and loving.

I am tall (short). My hair is straight and long. I have big brown eyes.

I have got many friends. My best friend is … . We often spend time together. We like to ….

 

Текст 2. My Family and Me

My family is large. There are 6 of us: father, mother, my sister, two brothers and me. My family is friendly and loving.

My father’s name is …. He is clever and kind. He is a doctor by profession.

My mother’s name is …. She is busy and loving. She doesn’t work. She is a housewife.

My elder sister’s name is … She is very beautiful girl. Her hobby is singing.
My younger brother’s name is … He is very active. He likes sport.

My hobby is drawing. I like to draw in my free time. Also I like reading books. My favourite writer is …

On the weekends all the members of our family spend time together. We go for a walk, visit museums, go the cinema or to the theatre.

I love my family very much.

Словарь по темам «About myself», ‘My Family and Me’:

I. Nouns (существительные):

  1. father  — отец
  2. mother — мать
  3. parents — родители
  4. son — сын
  5. daughter  — дочь
  6. sister — сестра
  7. brother — брат
  8. cousin [‘kʌz(ə)n] — двоюродный брат (или сестра), кузен (кузина)
  9. sibling — родной брат или сестра
  10. second cousin — троюродный брат (сестра)
  11. twins — близнецы
  12. aunt — тетя
  13. uncle — дядя
  14. nephew [`nevju:]  — племянник
  15. niece [`ni: s]- племянница
  16. grandfather — дедушка
  17. grandmother — бабушка
  18. great grandmother — прабабушка
  19. great grandfather — прадедушка
  20. grandson — внук
  21. granddaughter — внучка
  22. husband — муж
  23. wife — жена
  24. child — ребенок
  25. children — дети
  26. grandchild —  внук
  27. grandchildren — внуки
  28. baby — малыш
  29. relative — родственник
II. Adjectives (прилагательные):
1. large — большой
2. small — маленький
3. young — молодой
4. younger — младший
5. old — старый
6. elder — старший
7. close — близкий
8. friendly — дружелюбный
9. favorite — любимый
10. loving — любящий

III. Verbs (Глаголы):

1. have got — иметь
2. love — любить
3. love very much — любить очень сильно

 

Текст 3. My Friends

I have got a close friend. His name is… My friend is in the same form as me. He studies well. He is a good pupil and a good friend. He often helps me to do homework.

I like to spend time with my friend. We go for a walk, talk about music and go to the cinema together.

I have got another friend…. (his/her name). She is a nice girl. Her favourite subject is English. She spends a lot of time on it and knows it very well. Also she is fond of music. She can play the piano very well.

I like my friend very much and think that they are true friends.

Словарь:

  1. make friends — подружиться
  2. friends forever — друзья навсегда
  3. see each other — видеть друг друга
  4. miss each other — скучать друг без друга
  5. meet each other — встречаться друг с лругом
  6. enjoy doing …. together — делать что-то вместе с удовольствием
  7. have much in common — иметь много общего
  8. share ideas — делиться идеями
  9. phone each other — звонить друг другу
  10. help in trouble (in need) — помогать друг другу в беде

 

Текст 4. My Place
  • neither … nor — ни … ни…
  • It’s a pity! — Жаль!

I live in a flat. It is neither big nor small. It is on the fifth floor. Our flat has two rooms, a kitchen, a bathroom and a hall.

Our living room is big. It is light because it has a large window. To the left of the window there is a piano. To the right of the window there is an old wardrobe. In the middle of the room there is a big round table. We often gather together at this table and play table games. On the walls there are beautiful paintings of modern artists.

I have my own room. It is small. It hasn’t got much furniture but is very cozy. It is a pity that there is no balcony in my room.

Our kitchen is big and comfortable. We have a big fridge and a microwave oven. We usually have breakfast and supper in the kitchen.

I like my flat.

Текст 5. My School

I live in Russia. In my country the school year starts in September. It has four or three terms.

I go to school № 2009. This year I am in the 5th form. I have 5 or 6 lessons a day. The lessons start at half past 8. My favourite lesson is Art. I like drawing and our teacher is very kind. She always gives us good marks. I have many other subjects in my timetable too.

I have lunch at half past 10. I have dinner at school, too. I don’t go home after dinner. I stay at school and have fun with my friends. I sometimes do my homework at school, too.

I like school, but I don’t like lessons. The school year finishes in May. We have summer holidays in June, July and August. I love summer!

 

Текст 6. My Birthday

I have my birthday on the … of ….(month). I like my birthday because I get a lot of presents.

Last year I got a … This year I hope my parents will give me … as a birthday present.

I usually have a birthday party at home and we have a big meal. All my family gather around a big table. There is a birthday cake with candles on it. All my relatives say “Happy birthday” to me.

Next day I invite my friends and organize games and quizes, sing songs and play jokes. We usually have fun.

I enjoy my birthday party very much.

Текст 7. My Day

I usually get up at 7 o’clock on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. On weekends I get up late because I don’t have to go to school (work).

After that I go to the bathroom and wash myself. Next I make my bed and dress.

I have breakfast at half past 7. I usually have a glass of juice and a sandwich.

I leave home at 8 o’clock. My school is near my house and it takes me 5 minutes to get there. I usually have 6 lessons at school. For example, today I have English, Russian, Science, Maths, History and Art.

I come home at 2 o’clock and have dinner. Then I have a little rest and start doing my homework.

In the evening I have supper and then watch TV or play computer games.

I go to bed at 10 o’clock.

Словарь:

  1. get up early / late – вставать рано/ поздно
  2. go to bed early / late — ложиться спать рано/ поздно
  3. make the bed — заправлять кровать
  4. take a shower – принимать душ
  5. take a bath — принимать ванну
  6. dress — одеваться
  7. wash my face  — умываться
  8. clean my teeth — чистить зубы
  9. shave myself — бриться
  10. have breakfast — завтракать
  11. have lunch — перекусывать
  12. have dinner — обедать (ужинать)
  13. have …. for breakfast — есть на завтрак
  14. go to work — идти на работу
  15. leave home for work — уходить из дома на работу
  16. come home from work — приходить домой с работы
  17. have English lessons — заниматься английским языком
  18. read books — читать книги
  19. watch TV — смотреть телевизор
  20. surf the Net — быть в сети
  21. do the cooking — готовить еду
  22. cook breakfast (lunch, dinner)  — готовить завтрак (ланч, обед)
  23. do the washing — стирать
  24. do the ironing — гладить
  25. wash up – мыть посуду
  26. do housework – делать что-либо по хозяйству
  27. clean the flat — убирать квартиру
  28. do homework — делать домашнюю работу
  29. feed the dog — кормить собаку
  30. go for a walk — гулять
  31. take the dog out — выводить собаку гулять
  32. go out – ходить куда-либо, проводить время вне дома
  33. go shopping – ходить по магазинам
  34. have a rest — отдыхать
  35. go to see smb – навещать кого-либо
Текст 8. How I help about the house

I live with my parents and I have to help about the house. Every Sunday I do my room. I dust the furniture and vacuum the carpet. I water the flower once a week.

I help my mother to lay the table. I wash the dishes after dinner. We take turns with my brother.

Sometimes I help my mother to make cakes. I seldom go shopping only when my mother asks me. I buy bread and fruit.

I understand that I must help my parents because they work hard. And I don’t mind doing it.

Словарь:

  1. lay the table – накрывать на стол
  2. clear the table, to clear away (the dishes) – убирать со стола
  3. do the washing – стирать
  4. iron — гладить
  5. tidy up the room – прибираться в своей комнате
  6. do a room — убирать комнату
  7. do cleaning up – проводить уборку
  8. dust the furniture – вытирать пыль с мебели
  9. air the room – проветривать комнату
  10. sweep the floor – подметать  пол
  11. wash the floor – мыть пол
  12. clean with a vacuum cleaner – чистить пол пылесосом
  13. vacuum clean the carpet/ do the hovering — пылесосить
  14. wash the windows – мыть окна
  15. water the plants – поливать растения
  16. wash the dishes (= to wash up) – мыть посуду
  17. empty the dustbin – выносить мусорное ведро
  18. peel the potatoes – чистить картошку
  19. do household chores – выполнять домашние обязанности
  20. arrange the things – приводить в порядок вещи

 

Текст 9. My Hobby

Hobby is what people like to do in their free time. We choose a hobby to our tastes. Hobby makes our life interesting. Sometimes it helps us to chose our future profession.

I have got a hobby too. My hobby is …… When I have free time, I always … (describe your hobby)

Also I like to make toys in my free time. I like reading books, too. My favourite writer is …

If your hobby is cooking, you can say how you make cakes and pies.

Словарь:

  1. collect — собирать
  2. collecting things, e.g. — коллекционирование, например
    1. stamps — марки
    2. badges — значки
    3. coins — монеты
    4. cards — открытки, карты
    5. pictures — картинки
    6. statuettes — статуэтки
    7. dolls — куклы
    8. toys — игрушки
    9. toy soldiers — игрушечные солдатики
    10. toy cars — игрушечные машинки
    11. velvet toys — мягкие игрушки
    12. discs (records) — диски (пластинки, записи)
  3. item — предмет, единица в коллекции
  4. stamp collection — коллекция марок
  5. consist of — состоять из
  6. be fond of — увлекаться
  7. be proud of — гордиться
  8. be good at — хорошо получаться
  9. be keen on — сильно увлекаться
  10. be crazy about — обожать
  11. popular with — популярный у
  12. exciting — увлекательный
  13. expensive — дорогой

Kinds of Hobbies:

  1. growing roses (flowers, pot flowers) — выращивание роз (цветов, комнатных растений)
  2. gardening — садоводство
  3. travelling — путешествия
  4. doing sport — заниматься спортом
  5. roller-skating /skateboarding — катание на роликах, на скейтборде
  6. learning languages — изучение языков
  7. reading books — чтение книг
  8. making up stories — сочинение рассказов
  9. taking pictures (photography) — фотографирование
  10. dancing, singing — танцы, пение
  11. listening to music — музыка
  12. playing the guitar — игра на гитаре
  13. drawing / painting — рисование (живопись)
  14. watching TV, playing computer games —  смотреть телевизор, играть в компьютерные игры
  15. going to museums — посещение музеев
  16. going to the theatre (a theatre-goer) — посещение театров
  17. going to the cinema(a cinema-goer) — посещение кинотеатров
  18. cooking, baking — выпечка
  19. fishing — рыбалка
  20. handicraft – ремесло, рукоделие
  21. embroidering — вышивка
  22. beading – вышивание бисером
  23. knitting — вязание
  24. sewing — шитье
  25. woodwork – резьба по дереву

 

Текст 10. My Pet
Запомните выражение: I have a hamster as a pet. — У меня есть домашнее животное, хомяк.

I keep a hamster as a pet.  — Я держу дома хомяка.

Hello there! I would like to tell you about my pet. It is a hamster and her name is Sue.

Sue is about one year old. She is very funny. She has soft skin and bright black eyes. Sue is very lively (подвижная) and likes to run around a wheel in her cage.

I keep her cage in the hall because she makes noise at night. But in the daytime I let her run about the flat and play with her.

Sue eats vegetables and I feed her every day. I clean her cage every week. I like to take care of my pet.

I hope that one day my parents buy me one more pet. I would like to get a rabbit on my birthday.

Словарик:

Домашние животные:

  1. a cat — кошка
  2. a dog — собака
  3. a rabbit — кролик
  4. a hamster — хомяк
  5. a rat — крыса
  6. a guinea pig — морская свинка
  7. a parrot — попугай
Список слов по теме «Pets»
  1. run around — бегать по
  2. keep — держать (дома)
  3. feed — кормить
  4. brush — причесывать
  5. clean (after) — убирать (за)
  6. take care of — заботиться
  7. take … out twice a day — выводить гулять 2 раза в день

Дикие животные на английском языке / List of Wild Animals

  1. a lion  — лев
  2. a tiger — тигр
  3. a wolf — волк
  4. a bear — медведь
  5. a fox  — лиса
  6. a hare — заяц
  7. a snake — змея
  8. a crocodile — крокодил
  9. a poar bear — белый медведь
  10. a camel — верблюд
  11. a deer — олень (мн. ч. — deer — олени)
  12. an elephant — слон
  13. a giraffe — жираф
  14. a zebra — зебра
  15. a monkey — обезьяна
  16. a hedghog- еж
  17. a frog — лягушка
  18. a tortoise — черепаха
  19. a lizard — ящерица
  20. a squirrel — белка

Морские животные на английском языке / List of Sea Animals

  1. a fish — рыба
  2. a shark — акула
  3. a whale — кит
  4. a dolphin — дельфин
  5. a crab — краб
  6. a prawn — креветка
  7. a seal — морской котик
  8. a turtle — морская черепаха
  9. a seal — морской котик
  10. an octopus — осьминог

Домашние животные на английском языке / List of Domestic Animals

  1. a horse — лошадь
  2. a cow — корова
  3. a bull — бык
  4. a pig — свинья
  5. a rabbit — кролик
  6. a dog — собака
  7. a cat — кошка
  8. a sheep — овца (мн. ч. — sheep — овцы)
  9. a goat — козел
  10. a hen- курица
  11. a rooster — петух
  12. a chicken — цыпленок
  13. a duck — утка
  14. a goose — гусь (мн. ч. — geese — гуси)

Птицы на английском языке / List of Birds

  1. a sparrow — воробей
  2. an owl —  сова
  3. a pigeon — голубь
  4. a penguin — пингвин
  5. a crow — ворона
  6. a woodpecker — дятел
  7. a swallow — ласточка
  8. a parrot — попугай
  9. an eagle — орел
  10. a swan лебедь

Насекомые на английском языке / List of Insects

  1. a butterfly — бабочка
  2. a dragonfly — стрекоза
  3. a fly — муха
  4. a bee — пчела
  5. a bumblebee
  6. a wasp — оса
  7. a mosquito — комар
  8. an ant — муравей
  9. a spider — паук
  10. кого я забыла?
   

 

Мой любимый предмет в школе — Математика


В этом эссе вы прочитали о моем любимом предмете «Математика». Это мой любимый предмет, потому что мы можем открыть для себя мир чисел. Я люблю подсчитывать разные факторы и получать результат. Я всегда люблю играть с числами.

Математика была моим любимым предметом в школе со времен Л.КГ. Я люблю мир, наполненный числами. Когда мне было три года, мой дядя из Великобритании прислал мне DVD с алфавитами и цифрами. В роликах видел красивые ролики с числами. Я видел числа, отображаемые в воздухе, и поэтому у меня появился интерес к числам. Потом я тоже научился считать, просматривая видео. Затем, не успев поступить в школу, я начал изучать сложение, вычитание и т.д. Когда я достиг начального уровня, я научился умножению.

Как у меня действительно появился интерес к математике


Математика мне только понравилась, потому что я понял, кому она пригодится в реальной жизни.Затем мой отец научил меня концепциям сложения, вычитания, умножения и деления, когда я достиг начального уровня. Тогда я просто полюбил эту тему и обожаю играть с числами. В детстве мне дали много математических инструментов, таких как счет на доске, математические игры, видеоигры и т. Д., Чтобы улучшить свои математические навыки. Сегодня математика — любимый предмет в моей школе, и я всегда получаю самые высокие оценки по этому предмету.

Об экзамене по математике в этом году


Сейчас я учусь в IV классе и изучаю разные главы по математике, такие как BODMAS, факторизация, L.C.M, H.C.F, сложные деления, умножения, упрощения и т. Д., И я могу легко решать любые математические задачи. Я люблю изучать арифметическую часть математики, и нам также преподают простые главы по геометрии. Нас также учат формам, рисованию круга, углам, треугольникам, типам треугольников и т. Д. Я могу решать различные задачи упрощения и БОДМЫ, которые кажутся мне действительно интересными. Итак, я чувствую, что играю с числами.

Мой учитель математики


Мой учитель математики — высококвалифицированная женщина, которая может интересно объяснить все задачи математики.Она научила нас, как правильно рисовать линию, чтобы мы могли идеально рисовать треугольники, углы и т. Д. Как и другие предметы, математика не из тех, что нужно запоминать, поэтому я понимаю каждый шаг к решению проблемы. Все задачи по математике индивидуальны, и учитель учил нас с огромными усилиями, так что я могу понять каждую задачу. Она объясняет нам сложные проблемы с помощью примеров и ассоциаций, чтобы мы могли ясно их понять.

Мой вклад по математике в классе


Я всегда готов помочь другим слабым ученикам по математике перед экзаменом.Когда кто-нибудь подходит ко мне и задает мне проблему, я всегда объясняю им метод решения проблемы. Когда я учу кого-нибудь математике, я также пересматриваю свой предмет. В день я изучаю этот предмет дважды в неделю по 45 минут дома. Когда мне нужна помощь, мои родители всегда готовы помочь мне, поэтому я тоже не хожу на обучение.

Итак, я желаю, чтобы каждый студент изучал этот предмет с увлечением и у них развился живой интерес к нему. Этого предмета не надо бояться, а просто относиться к нему как к игре в числа.


,

Наша школа. Olfi ..> Предметы, которые мне нравятся: английский, история, география и математика. Не люблю предметы: физкультура и искусство. Мне нравится эта школа, потому что.

Презентация на тему: «Наша школа. Ольфи ..> Предметы, которые мне нравятся: английский язык, история, география и математика. Предметы, которые мне не нравятся: физкультура и искусство. Мне нравится эта школа, потому что» — стенограмма презентации:

1 Наша школа Our School

2 Olfi Olfi

3 ,.> Предметы, которые мне нравятся: английский, история, география и математика. Не люблю предметы: физкультура и искусство. Мне нравится эта школа, потому что у меня там хорошие друзья. В этом году я последний год в этой школе. Моя средняя школа будет Техническая школа в Либереце. ..> Subjects that I like: English, History, Geography and Maths.

4 Моя школа Томаш Кульхавы My school Tomáš Kulhavý

5 В моей школе мне нравятся английский, математика, география, физкультура, ИКТ и физика.Не люблю чешский, историю, искусство, немецкий язык и географию. Мне нравится моя школа, потому что у нас прекрасные учителя. Считаю нашу школу лучшей в Либереце. My school I like English, Maths, Geography, PE, ICT and Physics.

6 Моя школа Войта Бурса My school Vojta Bursa

7 Мой любимый школьный предмет — ИКТ. В ИКТ мы работаем с компьютерами и изучаем программирование (мне очень нравится программирование).Ненавижу немецкий язык! Мне это очень скучно. Мне нравится школа (без немецкого языка, математики и других предметов), потому что есть мои друзья, но иногда я действительно ненавижу школу My favourite school subject is ICT.

9 Kateřina Sladová 0 Моя любимая тема — ECDL. Этот курс — один из моих любимых, потому что в нем мы узнаем много интересной и важной информации о компьютерах. Я ненавижу немецкий язык и математику, потому что мне это не нравится! Kateřina Sladová 0 My favorite subject is ECDL.

11 Предметы, которые мне нравятся: английский язык, математика и ИКТ.Предметы, которые мне не нравятся: физкультура, искусство и ECDL. Мне нравится эта школа, потому что у меня появились новые друзья, и это отличная школа. В этом году я иду в техническую школу в Либереце. Subjects that I like: English, Maths and ICT. Subjects that I don‘t like: PE, Art and ECDL.

.

Десять самых важных школьных предметов

1 Математика

Лично я просто считаю математику красивой. Элегантность и гладкость совершенной теоремы. это просто действительно приятно и тепло. Люди говорят, что у меня такое чувство, потому что я мог заниматься математическим расчетом, когда был во 2-м классе, и я могу поступить в университет по математике в 4-м классе, но это совсем не так, это просто прекрасно. А английский, на мой взгляд, ужасный. Анализируем стихи и читаем книги о персонажах, которых даже не существовало! Я предпочитаю учебники по математике, большое спасибо.В конце концов, есть причина, по которой математика ставится выше английского, верно, LemonX19?

Несмотря на то, что я не большой поклонник математики, я думаю, что это очень важно, так как это часть повседневной жизни. В своей области я использую математику и алгебру, но не более того. Возможно, детей не следует заставлять изучать ВСЮ математику, но они должны, по крайней мере, выучить основы, вплоть до алгебры и геометрии (а затем и больше, если им это понадобится для получения степени).

Математика — отличный и простой для понимания предмет! Он имеет много типов, например дроби или десятичные числа.Это был мой лучший предмет с тех пор, как я пошел в школу. Иногда это может сбивать с толку. Но немного обучения и слушания может это исправить!

Математика — безусловно, лучший предмет в мире, поскольку математика участвует почти во всем, что мы делаем в повседневной жизни. Я также считаю, что наука также является одним из лучших предметов в мире, поскольку она вращается вокруг нас, людей!

2 Английский

Как английский может быть самым важным предметом? Надо было перестать учить английский после школы.Мы умеем читать и писать. Мы понимаем правила грамматики. На мой взгляд, это самая переоцененная тема из всех. Это класс, где в зависимости от вашего учителя вам придется читать о предметах, которые ОНИ хотят, чтобы вы читали. Ваш учитель гей? Наслаждайтесь чтением и написанием статей о правах геев. Ваш учитель черный? С удовольствием читайте и пишите о тяжелом положении афроамериканцев. У меня нет причин читать или писать рефлексивные эссе. Ненавижу курсы английского. Это давно перестало быть об английском языке.

Почти канун

.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *